Na een week vakantie, kan het ook jou zomaar overkomen dat je je laptop opstart en 280 nieuwe mail ziet. Mooi! Daar kunnen heel veel waardevolle mail bij zitten van klanten die je maar al te graag snel van een reactie wilt voorzien. Je zult dan eerst wel alle mail moeten door gaan spitten, opzoek naar de klant mail, welke verstopt zit tussen alle berichten van collega’s.
Met deze tip kun je eenvoudig het kaf van het koren scheiden. We maken een regel aan die bij binnenkomt van de mail direct deze mail als High Importance markeert als het email adres extern is. Zo blijft alle mail in 1 map en kun je toch snel prioriteit stellen.
De stappen:
- Maak een nieuwe Rule aan
- Selecteer Apply rule on message I receive
- Step 1: with specific words in the sender’s adress
- Klik op specific words en voeg het teken @ toe
- Next
- Vink de regel aan: mark it as importance
- Klik op importance en zet deze op High
- Next
- Vink de regel aan: except with specific words in the sender’s adress
- Klik op specific words en voeg het volgende toe: @bedrijfsnaam.nl (bedrijfsnaam.nl jouw bedrijfsgegevens zijn, zoals bij mij @gettingthingslean.nl)
- Finish
Alle berichten die van een ander email adres afkomen dan dat van jou eigen bedrijf, worden nu als high importance gemarkeerd.
Succes!